Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Tuesday 16 October 2012

Dokumen nikah hampir selesai.

Assalamualaikum

Hari ni saya pergi ke paid keramat untuk serahkan semua borang yang telah lengkap.Sabtu lepas saya dah selesaikan semua dokumen perempuan termasuklah membuat pengesahan daripada penolong pendaftar nikah kawasan saya di gombak.Saya bersama ayah saya dan 2 orang saksi iaitu 2 paklong saya untuk tandangan borang kebenaran berkahwin depan imam tu.Sekejap je proses tu.Pastikan semua lengkap.Surat sokongan pun pastikan semua ada.Kalau tak lengkap kena la datang jumpa imam tu lagi sekali.Dan lagi satu surat kebenaran dari pihak lelaki yang telah disahkan oleh paid daerah dia pun kena bawak jugak.Saya selesaikan semua tu dalam masa 1 hari sahaja.Alhamdulillah dipermudahkan ALLAH.Itu pun naseb baik dua-dua orang saksi saya tu free.Jadi semua dokumen dah selesai hari ni saya hantar ke paid keramat untuk dapatkan surat kebenaran berkahwin yang telah disahkan oleh mereka.Tapi paid tempat saya suruh datang esok untuk ambik.Berkejar lagi saya nak ke sana.Kalau macam paid shah alam tempat En tunang saya,kat sana diorang keluarkan surat kebenaran tu masa tu jugak.Senangkan macam tu.Tapi mungkin paid kat sana besar dan ada banyak perkerja.Sebab tu tak payah tunggu.Tapi pastikan pergi paid tu bawak duit k?Bayaran untuk surat kebenaran adalah RM10.Jadi esok saya akan ambik surat tu.Dan hantar pada imam yang akan nikah kan kami.Tak sabar nak setelkan dokumen ni semua.Dah setel tunggu nak kahwin je.... =)




En Tunang: Terima kasih kepada en tunang sebab tolong selesaikan dokumen-dokumen ni.Lagi sebulan setengah jer.Jaga diri,hati dan seluruh anggota badan.Jaga hubungan ni baik-baik k?Doa selalu untuk kita.. =)

No comments:

Post a Comment