Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 5 November 2012

Sedikit nasihat beli baju nikah

Ni sedikit nasihat atau pun perkongsian kepada sesiapa yang nak kahwin.Yang mengikut pandangan saya yang dah mengelilingi KL dan nilai 3, PKNS shah alam dan bangi dan beberapa tempat untuk cari baju nikah yang beberapa hari lamanye.Tapi tak siap-siap jugak sekarang.huhuhu.Bagi saya la.Kalau nak beli baju nikah seeloknya beli yang dah siap.Lagi jimat.Nanti saya bagi perbandingan harga dia..Macam baju kat bawah ni pun ok jugak.
Cantikkan?Cube teka harga dia brape?RM150.

Rm150 je.Kebetulan size ni size s.Kena la dengan saya.Tapi saya dah beli baju nikah saya jadi hanya mampu pandang je la baju yang cantik sangat ni.Tapi baju nikah saya pun cantik.Cume tak siap lagi jer.huhu.Ok kalau ikut budget untuk baju nikah saya

Songket siap RM50
Kain satin putih 2 meter RM20
Tempah baju RM20
Batu korea 144 biji RM30
Tempah tampal batu RM36
Total : RM156
Ni belum campur duit minyak ke nilai, Alamanda,Kenanga,Wangsa Walk.Banyakkan??

Jadi nasihat saya lebih baik beli yang dah siap.Lagi jimat.Kalau nak baju kurung pun yang cantik pun baru RM125.Kalau nak cari baju jubah ke,baju kurung ker,kalau sape duduk area gombak cari kat carefour w.wangsa maju.Kat sana harga memang murah-murah.Jubah boleh dapat RM59.Tu belum tawar lagi tu.Jadi kesimpulannya beli yang dah siap lagi jimat.

Sekian.

No comments:

Post a Comment