Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday, 8 June 2015

Renew Lesen Perniagaan yang sudah tamat tempoh

Assalamualaikum,

2 hari lepas baru je selesai renew lesen perniagaan. Gara2 tersalah tarikh,mati2 ingat tamat tempoh bulan jun tapi rupa2nya bulan 3 hari tu tamat. Dekat 3 bulan jalankan perniagaan dengan lesen yang dah expired tu. Nasib baik ssm x cek. Kalau x dah melayang rm50k..huhuhu.

Nak perbaharui lesen selain pergi sendiri kat kaunter ssm,korang boleh buat dimana2 cawangan bsn. Bagi ic dengan salinan sijil perniagaan tu. Bagi yang kena kompaun macam saya ni sebab renew dah tamat tempoh, boleh jugak gi kat bsn. X semestinya gi kat kaunter ssm. Tapi rasanya ada limit jugak berapa lama korang x renew yang bsn boleh buatkan.Kalau lama sangat maybe kena direft gi ssm...Kompaun yang saya kena rm50 yang mana untuk bulan pertama lambat renew lesen akan di kenakan rm30 dan rm10 untuk bulan seterusnya.

Sekejap je nak renew. Dalam 15minit siap.

Jadi lepas2 ni ingat, 3 bulan sebelum nak tamat tempoh boleh renew dah. Tak pasal2 kena kompaun.huhuhu. Nanti sebelum 4 jun 2016 ingatkan saya renew ea.hehehe..

Itu jer.

Wasalam.

P.s Sekarang tak boldh daftar perniagaan online. Ssm tutup buat sementara. Jadi korang kena gi kaunter ssm. Kat UTC pun blh buat..



14 comments:

  1. Kalau renew lewat dan bayar denda kat bsn pun boleh ker? Duk google kata x bleh

    ReplyDelete
  2. Kalau lewat renew ssm kena bayar denda pun boleh ke kat bsn? Duk google kata kena renew kat pej ssm jugak..minta pencerahan sikit

    ReplyDelete
  3. dia dah bagitahu........"Bagi yang kena kompaun macam saya ni sebab renew dah tamat tempoh, boleh jugak gi kat bsn. X semestinya gi kat kaunter ssm

    ReplyDelete
  4. dia dah bagitahu........"Bagi yang kena kompaun macam saya ni sebab renew dah tamat tempoh, boleh jugak gi kat bsn. X semestinya gi kat kaunter ssm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slip isi borg bsn tu dh hilg.klu x sy share bukti tu..mmg sy renew kt bsn.lesen dh tamat tempoh.sy buat dekat bsn tmn melati..mula2 mmg google org kata x blh.tp hati kuat suh tanye jugk kt bsn.tu yg gi tgk2 rupenye boleh.sy x pasti klu ade sesetgh bsn shj yg benarkan.try gi bsn tanye..tq..:-)

      Delete
  5. Lesen saya mati 26hb 12 ni. Boleh la ke BSN terdekat 😊 terima kasih atas info 😍

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Tak pasti la sis.yg tahu bulan pertama lewat kna rm30.

      Delete
  7. bulan pertama 30..next rm 10..

    ReplyDelete
  8. bulan pertama 30..next rm 10..

    ReplyDelete
  9. Terbaik la...
    Sya lewat 2bulan rm30 ja kena

    ReplyDelete
  10. Da renew ssm? Harini 6/6/16. Selamat berpuasa;)

    ReplyDelete
  11. Da renew ssm? Harini 6/6/16. Selamat berpuasa;)

    ReplyDelete