Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Thursday 20 December 2012

Doorgift Kahwin - 10 Jenis makanan

Assalamualaikum,

Pening fikir door gift ape yang sesuai untuk majlis.Memang semua boleh tapi nak cari yang murah-murah.
Google-google banyak jugak idea yang dapat.Di bawah ni senarai door gift makanan yang boleh kita bagi untuk para tetamu jemputan.


1. Kuih bahulu - bahulu pun ada macam-macam jenis.Ada bahulu kemboja, ada bahulu ikan, bahulu cemai dan ada jugak bahulu yang berperisa.Tapi yang bezanya size dan harga.Kalau bajet banyak bagi bahulu kemboja ni.Letak dalam kotak.
2. kerepek - kebiasaannya orang bagi kerepek ubi.
3. Kuih telinga keling aka kuih peneram - Ni pun ok jugak.Dalam satu bungkus boleh letak 3 biji.Sekarang kuih ni boleh dapat kat pasar malam.
4. Telur rebus - Pemberian telur ni sejak dari dulu lagi ada.Tapi sekarang makin kurang.Kalau dulu yang ni adalah cenderahati wajib.Kalau takde rasa macam tak lengkap.Zaman makin berubah.Pemberian telur rebus pun makin berkurang.Tapi kalau nak jimat boleh la bagi telur jer.Sebiji pun dalam 30sen.
5. cupcakes/ apam pokodot - Apam polkodot yang comel.Tapi mahal sikit la.
6. Biskut - Biskut yang baru nak popular ialah oreo.Orang akan letak editable image gambar kat atas oreo tu.Kalau nak jimat, beli oreo yang dalam tin lepas tu balut dengan plastik balut buku sekolah tu.Hehehe
7. Coklat - Coklat bar dibalut dengan gambar.Takpun tulis nama atau tag thank you jer.
Jumpa gambar ni kat google.Pinjam gambar yer en wan dan rasida..
8. Jelly/syumi/lolipop - Yang ni untuk budak-budak.Tapi tak elok sebenarnya sebab boleh rosakkan gigi.Yang ni tak digallakkan la.
 9. Dadih/ agar-agar - Yang ni boleh buat sendiri.Cume beli bekas jer.Kena rajin sikit la kalau nak jimat.
10.Buah  - Buah-buahan pun boleh.bagi sebiji epal atau oren.

Inilah 10 jenis makanan yang boleh diberi sebagai door gift untuk tetamu..Next entry barang-barang yang boleh dibuat sebagai cenderahati plak...hehehe.

Terima kasih kerana sudi membaca.

To my beloved husband : Always love you abang.now and forever.... =)




1 comment:

  1. pening cx nk letak ape ntk door gift. seriously! nk yg murah gak! huwaaaa~

    ReplyDelete