Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Wednesday 23 October 2013

Hukum hudud. Brunei sudah....

Assalamualaikum,

Subhanallah walhamdulillah wala ila ha ilallah Allahuakbar

Pagi-pagi lagi baca berita mengenai brunei akan melaksanakan hukum hudud. Subhanallah.
Isu ni adalah antara isu yang hangat diperkatakan di malaysia hari tu. Tengok-tengok brunei buat dulu.

Pernah mendengar satu ceramah. Pemimpin-peminpin kelak akan ditanya ALLAH dipadang mahsyar kelak.

Rasulullah s.a.w bersabda " Setiap kamu adalah pemimpin dan kamu sekelian akan ditanya perihal kepimpinan kamu. Seorang Imam (ketua) adalah pemimpin dan dia akan ditanya mengenai kepimpinannya.... " (riwayat al-Bukhari dan Muslim).


Tapi sekarang berapa ramai yang berebutkan jawatan. Semoga mereka dapat melaksanakan tanggungjawab tersebut supaya dapat jawab pada ALLAH nanti.

Kenyataan dari sultan brunei,
"Insya-Allah, dengan pelaksanaan undang-undang ini, tanggungjawab kepada Allah berjaya dilaksanakan” Sultan Hassanal Bolkiah, Sultan Brunei"

Setiap tanggungjawab yang ALLAH beri pada kita wajib kita laksanakan kerana itu adalah amanah dari ALLAH. Harap-harap niat baik brunei ini akan terlaksana dengan jayanya. Amin....

Respect la kat brunei. Arak pun diharamkan. Kita?Boleh tengok video ni sape yang tak tengok lagi.
Apa la nak jawab dengan ALLAH nanti.


Tahu benda ni sensitif. Banyak dah hujah-hujah yang keluar samada menyokong atau membidas. Sekadar renungan dan pandangan peribadi sahaja.

Wasalam

No comments:

Post a Comment