Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Wednesday 18 September 2013

Muzium dan Galeri Seni Bank Negara

Assalamualaikum,

Kalau tengok entry di sini saya ada bagitahu pasal muzium dan galeri seni bank negara. Kali ni nak cerita pasal ape yang ada kat situ. Lepas je pergi ke hi 5 bread town kami terus bertolak ke muzium dan galeri bank negara yang terletak berhampiran open university di sasana kijang, jalan Dato' Onn KL.Muzium ni ada 3 tingkat dan mempunyai 6 galeri anda boleh kunjungi.

Children's Gallery
Bank Negara Malaysia Gallery
Economics Gallery
Islamic Finance Gallery
Numismatics Gallery
Art Galery

Tapi kami hanya sempat pergi 4 galeri jer.Children dan Islamic finance tak sempat. Masuk adalah percuma dari 10am - 6pm. Masa ni kami telah di bawa mengelilingi galeri ni oleh En Nizam. Memang best sangat dengan dia ni sebab knowledge dia sangat banyak. Dia kata selalunya kalau dengan dia akan ambil masa 2 jam.Setiap satu tu memang dia akan terangkan dengan sangat terperinci. Student pun sangat khusyuk dengar explaination dari dia.Yang paling penting galeri ni boleh ambik gambar.Tu yang syok leh share dengan korang.Hehehe.Meh layan gambar la pulak.


Ni dekat Art Gallery



our student



Ni teachers with beautiful panting


Lupe ni kat galeri mana.Tak silap galeri  numismatik

Econimic galeri.Dalam ni ada cerita mengenai krisis ekonomi.


Tu dia En nizam (kiri depan) tengah terangkan kat student.

Duit baru.Disini dipamerkan duit awal-awal keluar dulu sampai la yang la ni.

 Memang tak rugi datang sini.Banyak ilmu yang boleh kite dapat.Sesuai la untuk educational trip.

Itu jer nak cerita.

Wasalam.


No comments:

Post a Comment