Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Thursday 5 September 2013

Check baki bil tnb online

Assalamualaikum

Hari ni nak share macamane nak cek baki bil tnb.Saya tak dapat bil tnb untuk bulan lepas.Tak tahu la kenapa.Mungkin kertas tu dah terbang kot sebab selalunya diorang akan selitkan kat pintu jer.Jadi malas nak biarkan tertunggak suami suruh jugak cari macamane nak dapatkan bil.Google-google baru jumpa yang tnb ada service online.Dah lama wujud rupanya benda ni.Baru tahu.huhuhu.Kat situ semua maklumat bayaran kita boleh cek.Jadi selesai dah masalah sebab boleh bayar online terus tapi hanya boleh menggunakan maybank2u sahaja.Meh nak share.

Mula-mula korang kena register dulu kat sini.. https://e-services.tnb.com.my/eservices

Nampak tak link register now..Boleh klik situ..Kalau tak jelas boleh klik kt gambar.

Dah isi semua form yang ada sign in balek.

Apa yang ada??
Ni dia........

Maklumat akaun anda

Bill history.Sikitkan saya bayar.Kadang-kadang 0 sen sebab ada penolakkan subsidi kerajaan.Setakat ni memang tak lebih dari RM30.Alhamdulillah.

Dan payment history.Ade tulis tempat kite bayar.Sekarang memang bayar ikut maybank2u je.Senang....

Itu je nak share.Mungkin ada yang tak tahu macam saya boleh la guna sekarang.

Hihihi

Wasalam...



1 comment: