Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Tuesday 20 November 2012

Bajet majlis nikah

Assalamualaikum.
Semoga semua berada dalam keadaan yang stabil.Jangan pening-pening k?Walau banyak masalah cool je.ALLAH kan ada..... :)

Mulakan entry dengan bismillahirrahmanirrahim...
ok.
Tadi tiba-tiba ada seorang kawan saya tanye bajet nikah saya.Agak-agak berape?Aik.Nak nikah jugak ke?o_0
Majlis nikah jer.Belum majlis kenduri lagi.Kami awalkan nikah dulu.Kenduri insyaALLAH awal tahun depan.Kalau nak ikutkan buat majlis nikah berasingan dengan kenduri sebenarnya lagi banyak pakai duit.Kami pun cuba berjimat sedaya mampu.Sebenarnya boleh kalau betul kite nak sederhana.Tapi kalau ikut zaman sekarang perkahwinan memang habis beribu-ribu.Sebab tu ada kes lelaki lari sebab tak cukup duit hantaran.Bukan dituju pada sape-sape tapi sebagai contoh yang menunjukkan beban terlalu berat pada lelaki yang nak kahwin yang sebenarnya mampu tapi terhalang oleh budaya yang semakin menyusahkan mereka.Sian lelaki kan??kan?kan?
Ok berbalik kepada tajuk entry ni, bajet saya untuk majlis nikah lebih kurang rm1.3k....Sebab insyaALLAH majlis nikah ni kami masak sendiri.Jadi kira-kira beli barang2 untuk masak dalam rm800.Tapi yang tu saya serahkan pada mak tercinta dan sedara- mara yang uruskan.Lepas tu sewa khemah RM230.Jemputan dalam 200 orang.Ramaikan?Sedara -  mara saya memang ramai.Kena panggil semua.Kalau tak,ade yang kecik hati.Memang nak jemput sikit tapi tak boleh jugak.Memang sedara ramai.Takpe la.Bagi makan pun untuk sedara sendiri.Jadi tak kesah sangat.Jadi total semua Rm1030..Yang lebih RM270 tu simpan untuk hari kejadian.Mane tau ade barang tak cukup.Tapi minta-minta within budget.Takmo overbudget.Kalau nak cerita pasal majlis kenduri lagi banyak.Nanti saya share budget untuk kenduri plak ea.Tapi selesaikan majlis nikah ni dulu..Doakan untuk perkahwinan saya ni dipermudahkan ea.hihihhi.Tq

Lagi 9 hari nak jadi isteri :)

No comments:

Post a Comment