Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 12 November 2012

Jawapan dari ALLAH

Assalamualaikum,

Saya nak share beberapa ayat yang ALLAH turunkan untuk persoalan yang kadang-kadang bermain dalam fikiran kite.Saya suke sangat jawapan dari ayat-ayat ni.Percayalah setiap apa yang terjadi ALLAH ada jawapannya kerana DIA maha besar lagi maha mengetahui.ALLAHUAKHBAR!!! =)


Kita mengeluh: ah,tidak mungkin.."ALLAH jawab "Jika Aku menghendaki sesuatu, cukup berkata "jadi", maka jadilah."(QS: Yassin: 82)

Ketika kita mengeluh, "Aku lelah.."Allah menjawab, "...dan Kami jadikan tidurmu utk istirahat."(QS. An-Naba: 9)

Kita mengeluh, "Saya tak sanggup.."Allah jawab, "Aku tdk membebani seseorang, melainkan sesuai kemampuannya."(QS. Al-Baqarah: 286)

Kita mengeluh, Aku stress.."Allah menjawab, "Hanya dengan mengingat-KU, hati akan menjadi tenang."(QS. Ar-Ra'd: 28)

Kita mngeluh"ini sia-sia"Allah jwb, "Siapa yg mngerjakan kebaikan sebesar zarah,niscaya ia akan mlihat balasannya"(QS. Al-Zalzalah:7)

Kita mngeluh"tak ada yg mau membantu" Allah jawab, "Berdoalah kepada-KU,niscaya Aku kabulkan untukmu"(QS Al-Mukmin: 60)

Kita mengeluh, "betapa sedih hatiku.."Allah 'Azza wa Jalla jawab, "LA TAHZAN, INNALLAHA MA'ANA"(QS At-Taubah: 40)    

Kan.kan.kan....Bila berada dalam situasi diatas ALLAH ada jawapannya.. =)
 I PUT TRUST ON ALLAH                  


No comments:

Post a Comment