Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Thursday 7 March 2013

Mee rebus jawa

Salam semua,

Lama tak update blog ni.Hari excited nak update sebab tengah excited nak buat mee rebus jawa.Kenapa tiba-tiba je ni?huhu...Semalam beli mee rebus kat pasar.Sedap sangat mee rebusnya.Jadi suami pun cakap "Sayang nanti belajar ea masak mee rebus ni"..Muka ni yang tak tahu masak cuma mampu mengangguk jer.Tapi tak tahu takkan selamanya taknak cubakan.Jadi hari ni suami gi outstation.Malam ni baru balek.Jadi ni la peluang saya untuk buat mee rebus ni.Dia balek jer...Tadaaaa.........Tapi tak tahu la jadi ke tak.
Google dari tadi cari resepi mee rebus.Siap mesej kawan tanya.Orang jarang masuk dapur memang lagu ni.Hari ni baru tahu yang mee rebus jawa ni guna keledek.Waahhhh......ade keledek rupenya.Siyes tak tahu.Dan kebanyakkannya guna daging.Saya tak berapa nak makan daging jadi saya tukar dengan udang.Boleh tak?Ada satu resepi ni dia guna udang.Jadi tengok la hasilnya nanti ea.Nanti saya update ape jadi tau.tau.tau...HeHe



To my beloved husband: Sentiasa berusaha untuk jadi isteri yang pandai masak.HeHe....Love u abg....

No comments:

Post a Comment