Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Wednesday 24 July 2013

Jimat dengan beras faiza herba ponni.Sangat berbaloi.

Assalamualaikum,

Hari ni nak share pasal beras.

Baru-baru ni cuba beras faiza herba ponni.Mula-mula tu macam nak ke sebab mak mertua kata beras tu agak tawar.Tapi husband nak try sebab dia kata kalau nak sihat kena la makan walaupun tawar.Nama pun herbakan.Jadi kami cuba beli yang 5kg dulu.

Kenapa saya kata jimat sebabnye untuk kami berdua setengah pot pun dh cukup.Bayangkan 1 pot beras kena letak 3 pot air.Kalau macam beras biasa selalu ukur jarikan.Yang ni nisbah kena 1:3..Dah nasi dia pun banyak.Hari tu buat 1 pot.Banyaknye nasi..Boleh simpan untuk sahur.Jadi memang sekarang buat setengah pot jer.Saya pun cakap kat husband lepas ni nak beli beras ni.Sangat jimat. Sebab tu la beras ni selalu diberikan dalam program bersamamu.Beras pun tak cepat habis.Rasa dia macam beras biasa jugak.Nasi dia tak melekat.Maksudnye kalau masak nasi biasa sesetengah orang suka hancurkan.Tapi beras ni nasi dia memang hancur.Cantik jer.Memang saya suka la beras ni.Nanti cuba ea pastu share dengan saya plak.Hehehehe.

Sumber : google

Sekian...

No comments:

Post a Comment