Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Thursday 15 August 2013

Puding raja atau puding Istana.Sedap dan menarik

Assalamualaikum,


Sumber Google


Sumber : google


1st raya hari tu gi rumah mak mertua.1st time jumpa benda alah ni.Adik ipar yang buat.Menarik.Dapat la satu tupperware kecik yang selalu orang guna isi taufufa kat pasar malam tu.Cara makan dia kena tuang susu cair.Memang tak pernah tau pun.Dan yang kuning-kuning tu kuning telur.Tapi kena ada skill nak buat panjang-panjang macam mee tu.Gaul-gaul bawah ada pisang ok.Banyak betul bahan-bahan dia.Ada asam, kacang gajus..dan macam-macam.Tak berapa tahu la bahan-bahan dia.Kalau beli kat kedai mahal ni.Selalunya diorang akan jual dalam kuantiti yang sikit.Sebabnya?Sebabnya... seriusly akan rasa tak lalu.Mual.Takde selera.Cukup la 3 4 suap je.Mungkin sebab ada susu.Yang tu tekak saya dan husband la.Kalau orang mungkin boleh makan banyak-banyak.Sebab tu diorang jual sikit jer tapi mahal..Mungkin sebab susah nak buat kot.Tapi dapat rasa pun dah ok.Bukan tak sedap tau benda ni.Sedap untuk suapan 4 5 je.Lepas tu gerenti akan rasa tak lalu.Lepas ni tengah tunggu lagi satu makanan yang saya tak pernah jumpa dan makan.Pasor manok.Makanan sarawak.Tahu tak manok tu ape?Manok tu ayam.Ayam yang dibakar didalam buluh.Tapi ape bezanya?Saya pun tak tahu.InshaALLAH kalau dapat rasa saya share ea.=)


Sekian

2 comments:

  1. Sepupu bertugas di Sarawak balik bercuti raya semasa bakar lemang dia buat jugak le Pasor Manok tu tapi rasanya cam lain je bunyi menunya. Ayam sumbat masuk dalam buluh dan masuk pucuk ubi kemudian bakar.

    Gambar minggu depan saya update kat blog saya ye coz kamera tertinggal kat kampung. Saya ada ambil gambarnya. Rasa biasa2 ja kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okie.InshaALLAH akan menjengah blog akak nanti.... =)

      Delete