Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 5 November 2012

Baju Nikah

Assalamualaikum.......

Ni nak cerita pasal baju nikah.Alhamdulillah semua barang hantaran kedua-dua pihak dah siap dibeli.Hiasan dulang hantaran pun dah setel.Sekarang hanya tinggal baju nikah.Lebih kurang 3 minggu lagi sebelum majlis.Kalau ikut hari ni lagi 24 hari lagi..wahhh makin hampir dah.macam-macam benda kena pikirkan.rumah sewa pun masih tak dapat lagi. =( Ok.pasal baju nikah ni sebenarnya dah siap 50%.Hari tu beli baju melayu yang dah siap warna putih.Dan kat kedai yang sama ade jual kain yang sama dengan baju melayu tu.Jadi saya pun beli 2meter untuk buat baju saya.Kain saya guna songket yang kami beli kat alamanda.Baju saya dah siap tempah.Saya buat baju kurung moden.Tapi saya rasa macam gemuk bila pakai baju tu.Adakah kerana kain tu kain satin atau saya yang dah gemuk??(ermmm sedapkan hati sebab kain tu yang buat saya nampak gemuk)huhuhu.Sekarang kami nak cari batu korea untuk ditampal kat baju kami.Tapi kena tunggu samping warna ape.Samping lagi satu benda yang kami tak beli-beli lagi.Nak beli samping yang sama dengan kain songket saya tapi susah sangat nak jumpa.Pusing-pusing kat masjid jamek dan jalan TAR pun tak jumpa.Tapi ade orang kedai tukata sonket tu dari pakistan.Kalau nak yang sama jugak kena gi pakistan la cari.huhuhu.Jadi saya cadangkan pada En. Tunang cari je samping lain dan warna ikut warna tema HIJAU.Tak tahu la En. Tunang setuju ke tak sebab diawal plan kami kami nak semua putih jer.Dah dapat samping baru bole cari batu tu korea tu.Kawan saya kata batu tu kalau nak beli murah dekat kenanga city.144 biji dapat rm30++.Pastu tampal saya nak buat kat wangsa walk jer.Kat situ ada orang korea tu yang buat tampal-menampal.Upah kat situ saya tak pasti berapa.Kalau dah buat nanti saya update berape harga dia ea.Mengenai tudung.En tunang suruh pakai bawal.Tapi saya berkenan kat tudung bawah ni.Tapi kena tanye En.Tunang dulu dia suke ke tak.
Cantikkan?En Tunang..Ok tak?

Kena selesai beli samping dan baju pun dah siap buat batu baru bole pikir pasal tudung pulak.

Weekend ni semua kena siap.Semoga dipermudahkan.amin......



2 comments:

  1. Replies
    1. hehe.kan.kan.kan....Kalau pakai dengan warna hijau turquoise lagi cantik..Akan dpertimbangkan untuk pakai masa majlis..hihi

      Delete