Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 24 March 2014

Belanja dapur cara saya

Assalamualaikum,

Hari ni nak share cara saya belanja beli barang-barang dapur. Macam bulan-bulan sebelum ni boleh dikatakan setiap minggu pergi mesra mall beli barang dapur. Beli sikit2. Sekali pergi beratus melayang. Cer darab sebulan beratus habis untuk barang dapur jer. Kalau beli ikut dalam list takpe. Ni men capai jer. Dah bayar.. ha.banyaknye belanja. Jadi start bulan ni yang mana start 22hb sehingga 22hb akan datang saya dah ubah dah cara belanja. Semalam beli semua barang untuk sebulan. Angkut sehabis mungkin dan tanam pada diri takkan beli dah untuk minggu depan sebab stok dah untuk sebulan. Jadi kena tengok la bulan ni berjaya ke tak. Jadi segala benda beli ikut senarai yang dah dibuat walaupun ade tambahan jugak akhirnye.huhuhu. Tapi bagi saya ok la dari pergi banyak kali. Macam barang basah setiap minggu akan beli kat pasar yang dekat dengan rumah. Ikan pun selalu beli kat pasar sebab lagi segar. Nelayan sendiri yang jual. Jadi lagi banyak pilihan. Meh saya share barang yang boleh beli untuk sebulan... kalau ada tambahan korang boleh share jugak.

Klik untuk lebih jelas. *sila abaikan tulisan tak berapa cantik tu

Itu je. Doakan la berjaya ea.

No comments:

Post a Comment