Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 19 January 2015

Review Hospital bersalin Gombak Medical Centre GMC

Assalamualaikum,

Seperti yang sedia maklum, gmc ni la hospital yang saya pilih untuk bersalin. Sebab utama adalah semua staff hospital ni perempuan dan kedua sebab dekat dengan rumah mak saya. Saya ambik pakej mariam jadi dapat stay 2 hari satu malam. Dari segi service dia saya takde komen ape2 sebab semuanya ok. Nurse2 dia pun baik2. Masa 1st nak cek bukaan, sampai2 je diorang terus cek. Takde lengah2. Masa nak bersalin pun cepat je. Berjalan lancar je. Ade sekali saya kena tegur dengan sorang nurse ni sebab saya taknak baring. Saya bukan taknak baring tapi kalau saya baring saya rasa nak teran. Jadi saya duduk. Dah banyak kali nurse tu suh baring saya tak dengar last2 dia tegur. Tapi tegur secara berhemah walaupun dengan nada tegas. Lepas tu saya terus baring. Sakit sangat tahan teran. Masa meneran pun nurse tolong tolak perut saya bagi baby mudah keluar. Lepas tu diorang tak habis2 bg semangat boleh puan, boleh sikit je lagi. Tapi masa ni saya tak fokus jadi saya tak kisah ape jadi kat sekeliling saya. Lepas bersalin pun masa keluar darah banyak pun diorang banyak tolong. Boleh baca balek entry sebelum ni. Nurse kat sini cakap pun lembut2. Masa nak balek sorang nurse ni tolong dokongkan baby sampai ke kereta sebab saya pun jalan slow2 sebab sakit kat bawah.

Hospital ni bilik dia xde la banyak tapi oleh kerana semua pakej pesakit dibenarkan stay 1 malam je, jadi setiap malam tu ade la bilik kosong. Labor room pun tak besar mana tapi okla. Simple je takde serabut. Sini pun ade sediakan surau jugak.

Bilik yang saya dapat bilik single 2 katil. Bermakna katil satu lagi untuk husband. Bilik dia ok. Rasa cam nak tinggal lama je.huhuhu. Ade aircond, tv dan toilet pun dalam tu. Takde la nak jalan jauh2.
Bilik bersepah. Masa ni tengah mengemas untuk balek.


Makanan yang diorang sediakan pagi air milo panas dengan biskut kering. Tengah hari dan malam nasi dengan sup daging dan ikan singgang.




Satu je yang kalau boleh dibetulkan. Saya tak nampak pun bell kat pintu masuk. Kalau boleh tulis la pls press here. Kalau tak mesti konfius eh betul ke ni pintu masuk. Bukan saya je ea yang tak nampak. Ade sorang blogger tu share pengalaman dia, dia pun tak nampak gak.huhuhu

Yang lain semua ok.

Itu je. Wasalam

No comments:

Post a Comment