Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 27 May 2013

Kisah Hujung minggu

Salam semua,

Selamat pagi!!!
Hari isnin yang sangat malas.
Bukan saya sorang jekan ade perasaan malas ni..kan..kan..kan...

Hehe

Hari jumaat hari tu wat kuey teow goreng, hari sabtu husband request mee kari.1st time buat jugak.Kali ni tawar sikit tapi husband kata dah sedap dah.Rasa dan bau ade cume mungkin kena letak garam lagi sikit.Tapi kami masak sama-sama.Jadi dia pun takleh la komen banyak sangat kan.Hihihi.Tapi satu bungkus mee tu kami berdua habiskan.Memang lapo betul...

Resepi tak ingat ambik kat mane.Takde la susah sangat buat.Tapi saya tetap ada masalah untuk tahu samada dah pecah minyak ke belum.Bukak api kecil je, tunggu lama jugak tapi minyak tak pecah pon.Saya seriusly tak tahu pecah minyak tu macamna dan ambik masa bape lama.Kena masak 2 jam ke baru pecah minyak.Aiisshhhh...serius tak tahu.Jadi kuah saya tu memang tak pecah minyak.Tula mak ajar tak nak tengok betul2..(tarik telinga)....HuHuHu

Meh nak share hasil air tangan sendiri.....


Ni baru ade hiasan sikit.Husband yang suh hias cantik2.Huhuhuhu


Ni la hasilnya.Kerang banyak giler letak.Husband suh makan kerang banyak2.Memang tak larat nak abeskan.Serius banyak....

Itu je cerita pasal masak memasak.

Sekarang cerita pasal movie


Semalam pi tengok wayang kat wangsa walk.Kami tengok cerita epic.Animation dia cantik tapi jalan cerita tu agak mengantuk la.Maybe sebab takde yang lawak..Tapi boleh la.Bagi saya The Crood lagi best.

Yang comel dan mengelikan dalam citer tu ialah lintah dan siput.Rasa nak lenyek2 je diorang.Geram!!!Comel sangat.Yang geli of kos katak.EEiiiieeewwww..........Tapi animation dan graphic dia sangat cantik la.


Tengok poster ni baru tau suara Tara tu suara beyonce.Laaaaa.....baru perasan.ish2..


Itu je la kisah hujung minggu.......

Sekian

Wasalam....


No comments:

Post a Comment