Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Monday 13 May 2013

Penangan duduk umah mak

Salam semua,

Hari ni dah start tinggal rumah mak sebab husband gi outstation seminggu.hukhukhuk..seminggu pun rasa lama sangat.Berapa kali pujuk husband jangn pergi tapi tau dia memang kena pergi jugak.Jadi dengan paksa rela beanrkan lah jugak dia pergi.Pergi pun untuk cari rezeki.Tapi mengikut pengalaman sebelum-sebelum ni, seminggu outstation tapi ade masa dia balek rumah jugak.hehehe.harap-harap kali ni pun balek jugak.

Hari ni balek rumah mak.Siap bawak mesin jahit.Harap-harap berjalan la mesin tu.Tapi paling yang tak boleh bla nye, setiap kali balek umah mak, mesti berat akan naik mendadak.Rasa masakkan mak.Mak pun tiap kali anak kesayangan dia ni balek mesti masak lauk udang.Saya yang giler udang ni harusla tak lepaskan peluang.Nasi bertambah-tambah.Kalau kat rumah saya makan bila husband makan.Tapi kat rumah terkawal sikit sebab husband pun nak jaga badan jugak.Jadi bini dia ni pun kena ikut sama sebab muka ni pun semakin membulat.Kalau kat rumah saya yang masak jadi tak semuanye sedap.Tapi yang seronoknya husband akan makan jugak walaupun tak sedap dan suruh saya masak hari-hari supaya saya pandai masak.Alhamdulillah dapat husband yang sabar melayan kerenah isteri dia ni.

Jadi seminggu kena tinggal....Jauh tapi dekat.hehehe


Isteri yang kena tinggalkan suami sebab suami kerja jauh ker outstation ker, sama-samalah kita bersabar.Sebab suami pergi untuk cari rezeki.Kita kena selalu doakan kesejahteraan mereka..



To my beloved husband: Balek nanti kita makan maggi kari ketam ea.Jaga diri.....always love u. =)

No comments:

Post a Comment